A keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen alapjai
Alapvetően 3 SEO tényező határozza meg egy weboldal helyét a Google rangsorolási algoritmusában, melyek a következők:
- 1. Technikai SEO
- 2. On-Page (tartalmi) SEO, avagy tartalomépítés és szövegírás
- 3. Off-Page SEO, avagy linképítés (hivatkozások egyéb weboldalakról)
Lássuk röviden mi az, amit érdemes tudni e három tényezőről.
Technikai SEO
A technikai keresőoptimalizálás kifejezése alatt a weboldal használhatóságát, továbbá annak látogatását megakadályozó technikai problémák feltárását, illetve felszámolását értjük.
A Google az úgynevezett Googlebot algoritmus segítségével feltérképezi a weblapokat, illetve indexeli, avagy elmenti azok tartalmait. Egy keresés elindításakor a Google rangsorolási algoritmus meghatározza az indexben található oldalak sorrendjét. Az az oldal, amelyik nem jelenik meg a keresőben, értelemszerűen nem került be a Google indexbe. Emiatt a keresőoptimalizálás mondhatni nulladik lépése, hogy megszüntetjük az indexelhetőségi hibát.
Ezt úgy tehetjük meg legegyszerűbben , hogy lekérdezzük az indexben szereplő adatokat a ,, site:domainnev. hu “ nevű operátorral. Amennyiben megtaláljuk a céloldalt amit keresünk, minden rendben van, ha viszont nem, az bizony további problémafeltárást igényel. A megfelelő technikai beállításokat elvégezhetjük a SEOzseni online keresőoptimalizálás (SEO) appjával, ahol kulcsszókutatást is végezhetünk egyetlen kattintással.
On-Page SEO, avagy tartalomépítés
A Google keresőoptimalizálás alapja egy olyan tartalom készítése, amely felhasználóinak megfelelő élményt nyújt.
Minden egyes témának megvannak a maga kifejezései. Olyan szavak, melyek csak az adott témakörben használatosak- de más vagy általános témában nem. Ezeket szemantikus kulcsszavaknak nevezzük.
Weboldal készítés során tehát nélkülözhetetlen, hogy egy jó cikkben a kulcsszó mellett legalább 5-10 ilyen szemantikus kifejezés szerepeljen, hiszen főként ez adja meg egy oldal relevanciáját. Röviden összefoglalva ,a releváns oldalak kerülnek a találati lista elejére, ahol egy hatékony online marketing segítségével az érdeklődőket könnyedén ügyfelekké konvertálhatjuk.
Off-Page SEO, avagy linképítés
Célja, hogy a lehető legmagasabb minőségű linkeket szerezzük meg. Érdemes tudni azt, hogy a linkek értéke különbözik. Egyes linkek akár több ezer alacsony értékű linkkel érnek fel, míg mások alig érnek valamit. Ebből pedig az következik, hogy jobb egy linket kapni egy tekintélyes oldalról, mint 100 másikat egy alacsonyabb minőségűről.
Végső soron tehát a link magas minősége azért nagyon fontos, mert minél több link hivatkozik a weboldalunkra, annál előrébb kerül a Google keresőben.